Brake pads worn bmw перевод
В этой статье в качестве примера упоминаются дисковые тормоза. Но принцип работы аналогичен для других типов фрикционных тормозов.
BMW 5 Series E34 Brake Pad Replacement
floor jack, jack pad liners, jack stand, screwdriver (flat-blade), wheel nut wrench (17 mm), tire lever (or similar), brush (small steel/brass), ratchet wrench, torque wrench, brake pad spreader, socket (7 mm Allen key), anti-seize compound (Loctite 8009 or similar), brake cleaner (CRC Bräkleen or similar), micrometer (0-25 mm)
front brake pads (1 set), brake pad wear sensor (one per axle)
Wear gloves, brake dust and brake cleaner can harm you
Proper brake function
Flush brake fluid. Replace brake rotors
The brake pads are a highly ordinary wear and tear spare part that needs to be replaced now and then. A good pratice is to look over the condition of the brake pads when for example changing tires in autumn and spring. Or if the warning light goes on, you should consider changing break pads in a quite near future.
All E34 5-Series car are equipped with a brake pad wear warning system. However not all four wheels are equipped with a sensor, only one wheel per axle. For the front axle it is located on the left wheel and for the rear axle it is located on the right wheel. When a brake pad equipped with a sensor only has 3 mm of the brake lining left a warning text will appear on the instrument panel (or a warning lamp will light up if your instrument panel is not equipped with text display). The recommended minimum thickness of brake pad lining (front and rear) is 2.0 mm.
However it is not recommended to wait until the warning light goes on since only one brake pad wear sensor is mounted for each axle. One sensor on the front left tire and one on the right rear tire. You can never know for sure the condition of the brake pad not equipped with a sensor, only guessing. There are a number of reasons why brake pads mounted on the same axle can wear unevenly.
In this article the brake pads on the front axle will be replaced. But the procedure for the rear wheels is identical.
Типы индикаторов
Существуют различные типы индикаторов износа
- Окулярный осмотр: в материале прокладки делается разрез на глубину. На которую она должна быть заменена. Требуется ручной осмотр колодок.
- Механический: [3][4] металлическая пластина предназначена для царапания тормозного диска. Вызывая шум. Когда колодка изношена до нужного уровня.
- Электрический: [5] металлический корпус встроен в материал колодки. Который входит в контакт с Ротором при достижении желаемого уровня износа. При этом загорится индикатор на приборной панели.
- Датчик положения: [6]датчик, который измеряет положение механиков тормоза и указывает водителю. Когда желаемое положение было достигнуто.
Из перечисленных выше вариантов первые три являются простыми и дешевыми. Так как их срок службы совпадает со сроком службы тормозной колодки. Последний вариант является более дорогим. Так как датчики должны быть сконструированы таким образом. Чтобы выдерживать расчетный срок службы автомобиля. Это означает. Что последняя альтернатива обычно наблюдается только на тяжелых транспортных средствах.
Tools, Skills And Parts
The job is pretty straightforward and does not include any special tools.
Difficulty Level:
The following tools are required for this particular work (tools marked with green checkmark are optional).
- floor jack
- jack pad liners
- jack stand
- screwdriver (flat-blade)
- wheel nut wrench (17 mm)
- tire lever (or similar)
- brush (small steel/brass)
- ratchet wrench
- torque wrench
- brake pad spreader
- socket (7 mm Allen key)
- anti-seize compound (Loctite 8009 or similar)
- brake cleaner (CRC Bräkleen or similar)
- micrometer (0-25 mm)
The following spare parts are required for this particular work. Note that the BMW internal numbers are intended for a BMW 535i E34 -89. If you have any interest it is recommended to scan the aftermarket for brake pads that may suit you better than the original brake pads.
front brake pads (1 set) | 34 11 1 162 535 | 55 € |
brake pad wear sensor (one per axle) | 34 35 1 179 820 | 6 € |
Подробное описание
Колодки в монтируются на носителях г. Они прижимаются к ротору а поршнем D, который толкается тормозной жидкостью E. Это вызывает износ тормозных колодок. Ротор а также испытывает некоторый износ. Но в меньшей степени. Чем тормозные колодки. Модули с соединены с цилиндром. В котором размещен поршень D ,и действуют как противодействующая сила на поршень D.
Достаточный износ для подтверждения замены тормозных колодок рассматривается в одном из следующих случаев:
- Промежуток 1 больше не виден или скоро перестанет быть видимым.
- Встроенный датчик в тормозную колодку2 контактирует с Ротором и создает соединение с землей датчика.
- Металлическая пластина 3 контактирует с Ротором и создает шум. Этот зажим износа должен быть расположен так. Чтобы Ротор контактировал с зажимом до того. Как он соприкоснется с тормозной колодкой. Ротор должен Накладка, имеющая этот индикатор износа. Также должна находиться на внутренней стороне суппорта. Так как внутренняя накладка изнашивается несколько быстрее. Чем внешняя.
- Расстояние между цилиндром для поршня D и несущей G становится слишком большим. В результате чего датчик F посылает сигнал за пределы допустимого диапазона через провод датчика 4или заземляет провод датчика 4 , если F является контактом.
F может быть либо аналоговым датчикомс электронным пороговым значением. Установленным для подачи сигнала тревоги при его достижении . Либо переключателем включения/выключения, активированным на определенном расстоянии.
В нормальных условиях используется только одна из альтернатив. Многие передние колеса на автомобилях оснащены только индикаторами износа.
Removing Wheel
The first step will be to remove the wheel at the location where you want to replace brake pads. This includes raising the car and later on also working beneath the car. Therefor a couple of rules are listed that must be followed:
- Jacks are used only to get your car off the ground (they should never be used to hold a car in place)
- Always use jack stands when you work underneath your car
- Never jack up your car without blocking the wheels
Start by chocking the opposite end of the car from the end that is to be raised. If you only have the equipment to chock one wheel, choose the opposite diagonal wheel from the one you will remove. For example if you will raise the front left side of the car, you should chock the rear right wheel
A wheel chocked using two plastic chocks placed on each side.
Put your gearshift in 1st gear (or in Park if it is an automatic tranny) and then apply the parking brake (emergency brake). Don’t skip to chock the rear wheels just because you have applied the parking brake.
Remove the wheel hub cap, if any, with a small flat-blade screwdriver and loosen the wheel nuts. Remember, just loosen then, not unscrew them.
Place the jack pad under a structure bearing part of the car (see owner’s manual). Use a jack pad liner (for example wood or rubber) between the jack pad and the car to prevent damaging the car body. Raise the car to such a height you can place a jack stand next to the jack pad (with a jack pad lining between the jack stand and the car). Now lower the car with the jack until all weight is on the jack stand. As a precautionary move, leave the jack raised and let the jack pad have contact with the car body in order to be used as a very last emergency backup if the jack stand should fail.
With the car raised, remove the wheel nuts and the wheel. The view in front of you should probably be quite like the one shown in the picture below.
Left front wheel removed and the brake disc together with the brake caliper are visible.
Электрический индикатор износа
Индикатором электрического износа являются альтернативы 2 и 4, как показано выше.
Встроенные в тормозные колодки
Простейшая форма этого индикатора заключается в том. Что провод 2 соединен с заземленной стороной лампочки. Которая загорится. Как только произойдет контакт с Ротором. Это может привести к тому. Что индикатор начнет мигать.
В некоторых автомобилях электрический индикатор износа типа 2 может быть удвоен. И один датчик находится на отметке 50%. А другой-когда колодка изношена. Отметка 50% хранится в ЭБУ транспортного средства и может быть использована мастерскими для оценки того. Достаточен ли оставшийся срок службы текущих колодок до следующего регулярного технического обслуживания или колодки должны быть заменены до истечения срока их службы. Чтобы избавить владельца транспортного средства от дополнительного посещения для замены только тормозных колодок.
Отдельный датчик
Этот датчик (4 на рисунке) может присутствовать на тяжелых транспортных средствах и специальных транспортных средствах. А также в промышленности. Где техническое обслуживание является дорогостоящим. Что означает. Что планирование и упреждающее техническое обслуживание важно быть как можно более экономически эффективным при каждом техническом обслуживании.
Более простой вариант отдельного датчика заключается в том. Что он представляет собой простой контакт с той же функциональностью. Что и датчик типа 2 на рисунке. Это может быть подтверждено в тех случаях. Когда фактическая тормозная колодка находится в среде. Которая может разрушить любую электрическую проводку. Например при высоких температурах.
Inspecting Brake Details
This section is optional but recommended to perform at every (or every second) brake pad replacement job.
Although the brake pads contains the softer material and thus are the wear component of the brake system, the brake discs will wear also. But they wear down in a much slower pace than the brake pads of course. Since the brake discs wear down, it is important to now and then make sure the thickness is above the recommended minimum thickness. Use a micrometer and measure the thickness of the brake disc (at the braking surface) at a set of different points and use the smallest measurement recorded.
Measure the brake disc thickness with a microometer at eight to ten different points and use the smallest measurement recorded.
Tightening Torques
Brake caliper to brake pad carrier (guide bolt) | 35 Nm (26 ft-lb) |
Road wheel to hub | 100±10 Nm (74±7 ft-lb) |
Thickness Specifications
The minimum thickness specifications for front and rear brake discs are listed below. The source for all values are BMW TIS [2]. If any hesitations what is valid for your car, the minimum allowable thickness is stamped on the wheel hub for all original equipment brake discs.
ли со статьей или есть что добавить?